ציפוי ננו לרכב עשה זאת בעצמך

    להצעת מחיר השאירו פרטים או התקשרו:
    077-996-8600


    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    אז החלטתם לצפות את הרכב שלכם בציפוי ננו קרמי, וכעת אתם מתלבטים האם להשקיע ממיטב כספכם על עבודת ציפוי מקצועית עם חומרים תעשייתיים מקצועיים או להסתפק ביישום של ציפוי קרמי בשיטת ״עשה זאת בעצמך״. אל דאגה! אתם לא לבד. המדריך הבא יעשה לכם סדר ויעזור לכם לצלוח את החשש לצפות את הרכב שלכם בעצמכם.

    באופן כללי בחירת חומר הציפוי ושיטת היישום היא החלטה חשובה מאוד עבור כל בעל רכב. מצד אחד ניתן לבחור בציפוי ננו קרמי ליישום עצמי איכותי מאוד, להשקיע זמן ומאמץ ולהפיק תוצאות טובות במחיר נמוך משמעותית. או לחלופין, לשלם לאיש מקצוע שיכין את הרכב ויישם ציפוי קרמי ברמה מקצועית, שברוב המקרים התוצאות נשמרות לאורך זמן רב יותר.

    הדילמה אכן קשה, אז איזה פתרון הוא טוב יותר? כדי שתוכלו לבחור נכון, ראשית חשוב לקבל כמה שיותר מידע אמין ומדויק אודות ציפוי הננו קרמי ועל תהליך היישום. 

    תהליך ציפוי ננו קרמי

    ציפוי ננו קרמי מקצועי דורש עבודת הכנה רבה ושעות עבודה רבות. לרוב מדובר בתהליך של כמה ימים הכוללים הסרה של ווקס ישן, פוליש, ניקוי יסודי ותיקונים נוספים. לעיתים אם נדרשות עבודות תיקון צבע התהליך אף עלול להתארך. 

    ניתן לחלק תהליך הציפוי לכמה שלבים עיקריים: שלב הכנות הרכב, שלב הכנת הציוד, יישום הציפוי, קיבוע והתייצבות ולבסוף תחזוקה ואופן שימוש.

    1. שלב הכנות הרכב

    המפתח להצלחה ביישום ציפוי כראוי הוא שימת דגש מירבי על עבודות ההכנה המקדימות. למרות שלעיתים הוראות היצרן משתנות בין מוצר אחד לשני אודות שלב ההכנה. השלבים הבאים הם ליבת שלב ההכנות שיש לבצע טרם יישום שכבת ננו קרמי.

    שטיפה יסודית

    הסירו כל שאריות לכלוך, אבק, כתמים ושמנים שנמצאים על פני הרכב. עליכם ליצור משטח נקי וסטרילי ככל הניתן עבור ציפוי הננו קרמי. זכרו כי אתם עומדים להניח שכבת הגנה חצי קבועה על הרכב, אז אלא אם כן אתם אוהבים את המראה המוגדל של שאריות חרקים ולכלוך דבוקים על מכסה המנוע שלכם, שפשפו את הרכב היטב בלי להתעצל.

    ניקוי בפלסטלינה

    ברגע שהסרתם את כל הלכלוך הנראה לעין, השתמשו בפלסטלינה ייעודית לניקוי עמוק יותר של הרכב, תופתעו לגלות כמה שאריות לכלוך סמויות היא מסירה מעל פני הרכב. פלסטלינה היא למעשה גוש חימר המסיר לכלוך ומזהמים שלא התחברו באופן קבוע לצבע הרכב, מערבולות וכתמים קשים שלא ניתן להסיר בשטיפה רגילה.

    קיימים 3 סוגי פלסטלינה, כאשר הסוגים נבדלים זה מזה בעוצמת הניקוי שלהם: פלסטלינה עדינה, פלסטלינה בינונית ופלסטלינה אגרסיבית.

    טיפ חשוב: לתוצאות טובות השתמשו בנוזל סיכוך כדי להרטיב את הפלסטלינה ולא במים.

    פוליש ותיקוני צבע

    מיתוס נפוץ לגבי ציפוי ננו בשיטת עשה זאת בעצמך היא כי הוא מעלים פגמים ושריטות על הרכב. זה ממש לא נכון, שכבת הננו קרמי יוצרת שכבת הגנה , מגבירה את הברק והם יגבירו ויעצימו את מה שהם מתחברים אליו. למעשה לא רק שהננו לא מטשטש פגמים אלא הוא  אף מדגיש אותם ומעצים אותם ברגע שהוא מיושם עליהם.

    לכן חשוב מאוד לבצע עבודות הכנה כראוי, להסיר כתמים, מערבולות ושריטות על ידי פוליש ותיקוני צבע במידת הצורך. גם תיקוני צבע ופוליש ניתן לבצע באופן עצמאי, חשוב לדאוג לחומרים ולציוד מתאים, להכין מקום נוח לעבודה והרבה סבלנות וזמן.

    ניקוי בתרסיס אלכוהול

    הצטיידו בתרסיס אלכוהול המורכב ממים וכוהל בבקבוק ספריי ומטלית מיקרופייבר נקייה. נגבו את משטח הרכב החיצוני כולו בעזרת ספריי אלכוהול ומטלית טרם יישום ציפוי ננו קרמי. 

    פעולה זו תעזור לכם להסיר כתמי שמן עיקשים, כימיקלים שונים, שעווה, שאריות פוליש ושאריות לכלוך שעדיין נותרו על הרכב.

    2. הכנת ציוד נדרש ליישום ציפוי ננו קרמי

    רוב ציפויי ננו קרמי לרכב שנועדו ליישום באופן עצמאי יגיעו בתוך ערכה מסודרת ומוכנה לשימוש. הערכה אמורה לכלול הוראות ברורות ליישום החומר ואביזרים נחוצים לצורך יישום הציפוי והגנה.

    ערכות כוללות:

    • בקבוק של 30ml, כמות זאת מספיקה לכיסוי רכב סטנדרטי בשכבת הגנה אחת, רכבים גדולים יותר ידרשו 2 בקבוקים.
    • ספוג מריחה שעוזר לפזר את החומר בצורה אחידה על פני הרכב
    • יריעות זמש שנועדו לשמש ככיסוי לספוג המריחה על מנת לשמש שכבת ספיגה ראשונית של החומר לפני שהוא נוגע ברכב, יש להחליף את היריעות כאשר מתחיל להיווצר עליהן קרום.
    • זוג כפפות למניעת מגע בין הידיים לבין חומר הציפוי, למרות שאין סכנה בריאותית החומר גורם לייבוש עור הידיים.
    • מטלית מיקרופייבר שנועדה להסרה של שאריות ציפוי מבלי לסכן את הרכב בשריטות חדשות.
    • הוראות יצרן – חשוב מאוד להקפיד ולקרוא את ההוראות טרם יישום החומר, מאחר וההוראות משתנות בין היצרנים השונים ובין סוגי החומר.

    3. יישום ננו קרמי על הרכב

    לאחר שסיימתם את כל עבודות ההכנה, מומלץ להתחיל מיד בעבודת הציפוי או לסגור את הרכב במקום סטרילי עד כמה שניתן, הרחק מלכלוך, אבק וגורמים אחרים שעלולים להידבק אליו וללכלך אותו. 

    ברגע שאתם מתחילים את עבודת הציפוי חשוב להקפיד כי כל אזורי הרכב נמצאים קרוב ככל האפשר לטמפרטורת החדר. רוב ציפויי הננו מתקבעים היטב כאשר המשטח נמצא בטמפרטורת החדר עם אחוזי לחות נמוכים והוא נקי לחלוטין. 

    תהליך הציפוי

    כרכו את יריעות הזמש היטב סביב הספוג, תוכלו לדחוף את אחד הצדדים אל תוך החריץ שבצד. כך תמנעו מהיריעה ליפול בזמן המריחה וליצור קמטים בבד שיפריעו לתהליך.

    נערו את בקבוק הציפוי היטב ולאחר מכן טפטפו עד 10 טיפות ישירות על הבד. מאחר וכמות החומר הנדרשת משתנה בהתאם למשטח אותו אתם מורחים, חשוב לשמור על יריעת הזמש לחה על מנת לאפשר החלקה ומריחה קלה על פני הרכב. ברגע שהיריעה אינה מחליקה בקלות זה הזמן להוסיף מספר טיפות נוספות של חומר.

    את המריחה בצעו מצד לצד או מלמעלה למטה, התרכזו באזור אחד בכל זמן נתון, עד שכל אזורי הרכב כמו דלתות, מכסה מנוע, טמבון וכו׳ מצופים לחלוטין בשכבת ננו קרמי. ברגע שסיימתם לצפות את הרכב, הניחו לו לנוח כ 10 דקות, לאחר מכן המשיכו לשלב האחרון בתהליך.

    השלב האחרון הוא הסרת כל השאריות, זאת עושים על ידי מטלית מיקרופייבר המסירה שאריות בזהירות מבלי לשרוט את הרכב. כאשר ציפוי ננו קרמי מתחיל להתקבע ולהתקשות עודפי חומר עולים אל פני השטח, נוצר מראה של קשת בענן כאשר החומר ״צף״ על פני הציפוי הקבוע. ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר בסביבה כך תהליך זה מתרחש מהר יותר.

    ברגע שאתם מזהים זאת נגבו את פני הרכב במטלית מיקרופייבר עד להסרת שאריות ומחיקת אפקט הקשת בענן. מומלץ להיות ערוך ומוכן לקראת זה ולא להניח לשאריות החומר להישאר על הרכב לאורך זמן, ככל  שהזמן יעבור תהליך הסרת השאריות יהיה מסובך וקשה יותר.

    בסיום התהליך הניחו לרכב לנוח למשך שעתיים לפחות עד ליבוש מלא. במידה ולאחר מכן יש צורך בשכבת ציפוי נוספת חזרו על התהליך מחדש. אין צורך ביותר משתי שכבות, מאחר וכל שכבה נוספת מעבר לכך היא בזבוז מוחלט של זמן ומשאבים, מאחר והיא אינה תתקבע טוב ולא תתרום שום דבר להגנת הרכב.

    4. שלב קיבוע והתייצבות ננו קרמי

    זמן הקיבוע והתייצבות של ציפוי ננו קרמי משתנה בהתאם לתנאי הסביבה, רוח, חום ולחות משפיעים על קצב ההתייבשות של הציפוי. לכן מומלץ להיצמד להוראות היצרן ולהקפיד על תנאי סביבה אופטימליים ככל הניתן.

    מגע מוקדם מדי עם נוזלים, לכלוך, אבק וגורמים נוספים עלולים להרוס את שכבת הציפוי של הננו קרמי. לכן חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר אתם מבצעים את תהליך יישום הציפוי.

    5. שלב התחזוקה ואופן שימוש

    לאחר שנתתם לשכבת הננו שלכם לנוח למשך 48 שעות, ניתן לנסוע ברכב בחופשיות. אך זכרו כי עליכם להמתין כ 7 ימים לפני שאתם רוחצים את הרכב שלכם. 

    הסיבה לכך היא למרות שציפוי הננו התייבש והתקבע לרכב, הוא ימשיך להתקשות למשך שבוע נוסף לפחות. כך שאם אתם רוצים להבטיח כי הציפוי מוכן לחלוטין לקראת השטיפה הראשונה שלו המתינו בסבלנות.

    אם אתם רוצים להאריך את אורך חיי הציפוי שלכם, הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם:

    • המתינו לפחות 21 יום לאחר יישום הציפוי לפני שאתם משתמשים בתרסיסי בוסטר למיניהם. 
    • השתמש בשני דליים לשטיפה, האחד עבור שטיפת ספוג ומטלית והשני עם מי סבון ומים נקיים
    • רחצו את הרכב לפחות פעם בשבועיים עם חומרים ידידותיים לציפוי קרמי והימנעו הצטברות גבוהה על לכלוך על פני הרכב.
    • השתמשו בספוג וסבון נפרדים עבור רחיצת הצמיגים וגלגלי הרכב. Wheels scrubbed and
    • הימנעו משטיפה תחת שמש חזקה, דבר זה עלול ליצור כתמי מים
    • הקפידו לייבש את הרכב עם מטלית מיקרופייבר איכותית.

    לסיכום, למרות שתהליך ציפוי ננו קרמי בשיטת ״עשה זאת בעצמך״ הוא תהליך ארוך הוא לא תהליך מסובך במיוחד. באופן כללי אין צורך בידע טכני מקדים או בניסיון בתיקוני צבע, מאחר וכל המידע המפורט במאמר זה ובהוראות היצרן בהחלט אמור להספיק על מנת לבצע עבודה טובה. עם זאת, אם הרכב שלכם סובל משריטות קשות או דהיית צבע מומלץ מאוד לפנות לאנשי מקצוע מיומנים שיטפלו בזה טרם יישום ציפוי ננו קרמי.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום הדיטיילינג לרכב. כחובב רכבים תמיד מעניין אותי ללמוד עוד על העולם המופלא של חידוש ושדרוג מראה הרכב. למידע נוסף היכנסו לעמוד האודות שלנו.

    טיפולי רכב נוספים שיכולים לעניין אותך