צביעת ג'נטים לרכב

Error: Contact form not found.

ג'נט הוא החלק הפנימי בגלגל העשוי מתכת. הג'נטים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר בגלגל ולא רק בגלל האסתטיקה. הם אלו שמאפשרים את נסיעת הרכב למרחקים והם גם אחראים על היציבות שלו על הכביש. מסיבה זאת צביעת ג'נטים היא אינה פתרון לג'נטים חלשים ובלויים אלא תוספת אסתטית מרשימה לג'נטים חזקים שסובלים משעמום או חלודה ושריטות קטנות.

איך צובעים ג'נטים?

צביעה של ג'נטים בצורה איכותית ומקצועית מתבצעת על ידי פחחים. קיימות שתי שיטות עיקריות לצביעה: צביעה עם פירוק הג'נט וצביעה בלי פירוק של הג'נט. כמו כן, גם אופן הצביעה משתנה ממקום למקום. כאשר ברוב המקרים צביעה בתנור מתבצעת בצביעה על ידי אבקה (צביעה אלקטרוסטטית)

צביעת ג'נטים עם פירוק (בתנור)

שיטת צביעה זו היא היסודית והבטוחה ביותר. לכן, היא גם דורשת זמן מאחר והצביעה מתבצעת בכמה שלבים.

  • פירוק הג'נט – תחילה מפרקים את הג'נט מהצמיג. פעולת הפירוק דורשת מיומנות ולא כל אחד יכול לבצע אותה מאחר והסיכוי לפגוע בג'נט גדול. לכן כדאי להקפיד כי אדם בעל הכישורים הדרושים יבצע זאת.
  • שיוף – בעזרת השיוף מטשטשים את כל השריטות והפגמים החיצוניים שעל גבי הג'נט כדי ליצור פני שטח חלקים ככל הניתן לקראת הצביעה. השיוף יתבצע באמצעות מכשור ייעודי אשר אינו פוגע בג'נט.
  • צביעה – הצביעה מתבצעת באמצעות אקדח ריסוס המרסס אבקה בלחץ אוויר. לאחר מכן הג'אנטים מוכנסים לתנור למשך שעה בחום של 200 מעלות.
  • פינישים – בפינישים מתבצעת מריחה של לכה על מנת להעניק לצבע שכבת הגנה מפני נזקים חיצוניים כמו קרינת השמש, בוץ, מים וכו'. בנוסף הלכה מעניקה ברק ומראה מרשים לג'נט.

לאחר מכן מרכיבים את הג'נט חזרה לצמיג.

יתרונות צביעת ג'נטים בתנור 

  • עמידות – הצביעה מתבצעת בצורה יסודית והיא בעלת עמידות גבוהה מאוד לאורך שנים רבות.
  • ויזואליות – שלב השיוף מחדש את מראה הג'נטים ומשפר את הניראות שלהם.

חסרונות צביעת ג'נטים בתנור 

  • זמן – התהליך דורש שיוף, מריחה של שתי שכבות והמתנה לייבוש. מה שבסופו של דבר לוקח זמן שעלול להסתכם ביומיים עבודה.
  • מחיר – שיטת הצביעה בתנור יקרה יותר לעומת שיטת הצביעה שאינה דורשת פירוק, מאחר וכמות העבודה הנדרשת גדולה יותר. אך חידוש וצביעה של ג'אנט משמעותית זול יותר מקנייה של ג'אנטים חדשים.

צביעת ג'נטים ללא פירוק

אם אתם מעדיפים את הדרך הקצרה, דעו שאפשר לצבוע את הג'נטים בלי לפרק אותם מהצמיג, שיטה זו מכונה בקרב פחחי הרכב "הלבשת ג'נטים".

בשיטת צביעת ג'נטים ללא פירוק, הצביעה מתבצעת בהתזה ללא שיוף הג'נט. היא שיטה וקלה ומהירה יחסית, וגם לה יש יתרונות וחסרונות: 

צביעת ג'נטים ללא פירוק

צביעת ג'נטים ללא פירוק היא למעשה צביעה על ידי אקדח ריסוס בלחץ המאפשר לצביעה וכיסוי כלל החלקים החשופים של הג'אנט. אך מאחר ואינו מפורק לא ניתן לבצע שיוף וניקוי חול. לכן, שיטה זאת מתאימה רק לג'אנטים במצב תקין ללא חלודה או שריטות עליהם.

יתרונות צביעת ג'נטים ללא פירוק

  • מחיר – מאחר ואין צורך בכמה שלבים הכוללים פירוק, שיוף וניקוי. כמות העבודה יורדת משמעותית וכך גם המחיר בהתאמה.
  • זמן – תהליך הצביעה קצר יותר לעומת צביעה בתנור

חסרונות צביעת ג'נטים ללא פירוק

רמת כיסוי  – מאחר והג'נטים אינם מפורקים הצביעה לא תתבצע באמת באופן מלא לגמריי. בזמן הצביעה חשוב להקפיד לא להתיז צבע על חלקים אחרים, לכן הצביעה תהיה זהירה ככל ניתן. לעומת ג'אנט מפורק אשר אינו מהווה סיכון לשאר החלקים וצביעתו מתבצעת בכיסוי מלא.

איך תוודאו שהצביעה איכותית?

כדי לוודא שאתם מקבלים את רמת הצביעה הגבוהה ביותר, בדקו את סוג החומר אותו עומדים ליישם על הג'אנטים שלכם. קיימים 2 סוגים של אבקות בהם משתמשים לצורך צביעה של ג'אנטים:

אבקת אפוקסי פוליאסטר – עמידה לכימיקלים ובפני שחיקה, אך אינה עמידה בפני קרני UV. מתאימה לשימושיפ פנימיים.

אבקת פוליאסטר – מתאימה לשימוש פנימי וחיצוני. עמידה בפני שחיקה וכימיקלים ובפני קרני השמש וחום גבוה. 

על מנת שההשקעה הכספית שלכם לא תרד לטמיון לאחר קיץ אחד בלבד, וודאו כי מדובר באבקה על בסיס פוליאסטר.

מחיר צביעת ג'אנטים

עלות צביעת ג'אנטים נעה בין 250 – 700 ש״ח לצביעה של ג'אנט.

כאשר הטווח הנמוך יותר מתייחס לצביעת ג'אנטים ללא פירוק. המחיר משתנה בהתאם לגודל הג'אנט, למצב שלו ולכמות השכבות שיש לבצע עליו. חלק מהמקומות מתמחרים בנפרד גם את כיסוי הלכה בסיום הצביעה.

כותב המאמר: אלמוג קינן

מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום הדיטיילינג לרכב. כחובב רכבים תמיד מעניין אותי ללמוד עוד על העולם המופלא של חידוש ושדרוג מראה הרכב. למידע נוסף היכנסו לעמוד האודות שלנו.

טיפולי רכב נוספים שיכולים לעניין אותך