פוליש הוא תהליך שיכול להחזיר לרכב את המראה ״החדש״ והנוצץ כאילו הוא הרגע יצא מהסוכנות. הפוליש יכול לטשטש שריטות ופגמים קלים, להעלים מערבולות וכתמים ואף לעזור לטשטש תיקוני צבע קלים.
באופן כללי תוכלו לבצע פוליש בעצמכם. כל שעליכם לעשות הוא לרכוש ערכת פוליש ולעקוב אחר ההוראות. אך כמובן אל תצפו לתוצאה זהה לזו של סדנת רכב מקצועית. סדנאות הרכב לרוב משתמשות בכלים ובחומרים מקצועיים המספקים תוצאות טובות יותר ועמידות גבוהה יותר.
כמו כן, פוליש מקצועי חייב להתבצע בשטח סטרילי. כל גרגר חול או לכלוך יפגע בתוצאה ואף עלול לגרום
לשריטות עמוקות לרכב. כמו כן, חשוב להקפיד על עבודה בתנאי טמפרטורה המתאימים לחומר. אסור ליישם פוליש על רכב שהתחמם בשמש מאחר והחום יפגע בתהליך.
מחיר פוליש רב שלבי
מחיר פוליש רב שלבי נע בין 1,000 – 3,500 ש״ח. המחיר משתנה בהתאם למצב הרכב וכמות העבודה המקדימה שיש לעשות. רכבים הדורשים קורקציה רבה לצבע יהיו בטווח הגבוה ואילו רכבים אשר עבודת הפוליש הבסיסית מספיקה להם יהיו בטווח הנמוך.
רכבים שחורים או רכבים בעלי צבע כהה או מטאלי עלולים להיות יקרים יותר מרכב בהיר מאחר והם דורשים עבודת הכנה רבה יותר ושלב נוסף בתהליך.
כמה זמן לוקח פוליש רב שלבי?
פוליש רב שלבי לוקח בין 8 ל 10 שעות עבודה. במידה וקיבלתם הצעה למספר שעות נמוך מזה כנראה שמדובר בפוליש חד שלבי רגיל.
פוליש לרכב שחור
ברכבים שחורים השריטות בולטות יותר ולכן גם תהליך ההסרה לעיתים ארוך יותר ודורש התאמות אחרות. במקרים רבים ברכבים שחורים או בעלי צבע כהה נדרש שלב נוסף של פוליש על מנת להגיע לתוצאות משביעות רצון.
לרוב ברכבים שחורים יש לסיים בשלב הכולל פוליש להברקה. פוליש להברקה מחזק את תוצאות הפוליש העדין.
מה זה פוליש רב שלבי?
פוליש רב שלבי הוא למעשה תהליך פוליש המורכב מלפחות 3-4 שלבים. כאשר בכל שלב עובדים עם פוליש ברמת חיתוך שונה. בשלב הראשון מתחילים מפוליש גס, ככל שמתקדמים בשלבים עוברים לפוליש עדין יותר.
תהליך פוליש רב שלבי
פוליש מקצועי המתבצע באופן מוקפד ביותר לרוב יכלול כ 4 שלבים. טרם התהליך י לבצע עבודות הכנה של השטח והרכב לקראת הפוליש ובסיום לצפות אותו בשכבת הגנה כמו ננו קרמי.
שלב הכנות
תחילה יש לבצע סטריליזציה של מקום העבודה. סדנת דיטיילינג מקצועית תבצע את העבודה בחדר סגור ונקי. כך שלא יקרה מצב בו רוח תעיף חלקיקי חול, אבק או לכלוך על הרכב. כמו כן טמפרטורת החדר תהיה קרירה ואופטימלית לביצוע העבודה. כמו כן חשוב מאוד לוודא כי הפד ושאר הכלים נקיים לחלוטין גם כן.
בנוסף הרכב עובר שטיפה יסודית הכוללת הסרה של לכלוך, כתמי שמן ומים וכל לכלוך אחר.
שלב ראשון בפוליש רב שלבי
השלב הראשון של הפוליש מתחיל בפוליש גס המתבצע עם פד שעשוי מצמר כבשים. על הפד עובדים עם משחת פוליש גס המכילה גרגרים ומורכבים על מלטשת. המלטשת מסתובבת במהירות גבוהה ומורידה שכבה מהצבע. פעולה זאת עוזרת להעלים את רב השריטות הקלות שהעין רואה, בעיקר ברכבים בהירים. בזמן התהליך חשוב לא לפגוע עם משחת הפוליש בחלקי הגומי השונים ברכב. יש להדביק עליהם נייר דבק מתאים על מנת לשמור עליהם מפני נזקים.
שלב שני בפוליש רב שלבי
השלב הבא הוא עבודה עם פוליש ברמת חיתוך נמוכה יותר – פוליש בינוני.
לאחר הפוליש הגס מנקים את כל שאריות הפוליש הגס ולחקיקי צבע שירדו מהרכב ומנקים את הרכב ביסודיות לקראת השלב הבא בפוליש.
הפוליש הבינוני מתבצע עם ספוג נוקשה או פד פרווה רכה. הבחירה תתבצע בהתאם למצב הרכב ולכמות השריטות הנוספות שיש להסיר. גם משפחת הפוליש עדינה ובעלת מרקם כמעט חלק. המטרה היא להמשיך בהורדת השריטות ולהחליק את הרכב.
שלב שלישי בפוליש רב שלבי
השלב הבא הוא פוליש עדין. שוב יש צורך לנקות את הרכב למצב סטרילי ולהסיר את כל שאריות הפוליש הבינוני. כעת משתמשים בפד ספוג רך ומשחה עדינה וחלקה.
המלטשת מסתובבת במהירות נמוכה יותר ומשלימה את פעולת הפוליש. פוליש עדין הוא זה שמעניק לרכב את המראה החדש והנוצץ.