לכה לרכב היא זאת שמעניקה את הברק המנצנץ על רכב חדש מהחברה או אפילו רק לאחר שטיפה טובה. הלכה היא ציפוי ייעודי לרכב בצבע שקוף המעניק לו מראה אסתטי ומבריק לאורך זמן. אך יותר מכך, ללכה תפקיד חשוב גם בהגנה על שכבת הצבע של הרכב.
הרכב חשוף לנזקי סביבה רבים כמו קרני השמש, אבק, לשלשת ציפורים, שריטות מאבנים קטנות עוד. בזכות הלכה הרכב שומר על המראה שלו לאורך זמן. מאחר והלכה היא זאת שנמצאת בחזית היא הראשונה לספוג פגיעות ונזקים. פגיעה בלכה עלולה להוביל לפגיעות ונזקים גם בשכבת הצבע המקורי של הרכב.
מחיר חידוש לכה לרכב
המחיר לחידוש של לכה לרכב נע בין 600 – 25,000 ש״ח. כאשר מספר גורמים משפיעים על המחיר: במידה ומדובר בשטח אחד בו יש לבצע תיקון לכה לרוב יהיה מדובר בין 600- 1000 ש״ח.
כאשר מדובר במספר מקומות בהם קיים קילוף המחיר יחל מ 1,000 ש״ח ויעלה ככל שכמות הלכה וכמות העבודה הנדרשת תגדל. גם לכמות שכבות הצבע שנפגעו תהיה השפעה על המחיר הסופי, מאחר ותדרש עבודה רבה יותר לביצוע תיקון איכותי.
צביעה של כל הרכב יכולה לנוע מ 5,000 ש״ח ולהגיע לעשרות אלפי שקלים.
לכה מתקלפת ברכב
עם השנים טכנולוגיות הצבע והלכה ברכבים השתפרו משמעותית, כיום ניתן לראות פחות מכוניות עם שכבות לכה מתקלפות או שרופות. הטכנולוגיה של היום מאפשרת ללכה להישאר שלמה לאורך שנים גם בתנאי מזג אוויר קשים ללא שכבות הגנה נוספות. אך עדיין, למרות התדירות הנמוכה קילוף של לכה עדיין מתרחש.
כדי לזהות האם מדובר בקילוף של לכה, ראשית תבחנו האם הצבע נראה דהוי ומחומצן או שקרה משהו חמור יותר? שחזור של רוב המשטחים המחומצנים מתבצע במהירות ובקלות יחסית, אחריו מומלץ ליישם משטח הגנה שימנע התחמצנות עתידית. במידה ומדובר בכשל בלכה, אפשרויות התיקון מצטמצמות והפתרון לא בדיוק זול ומהיר.
למה הלכה ברכב מתקלפת?
הלכה עומדת בפני אתגרים חיצוניים רבים כמו: שריטות, מים, בוץ, ברד, לשלשת ציפורים ועוד. אבל הדבר המזיק ביותר ללכה הוא הקרינה האולטרה סגולה מהשמש. היא הגורם העיקרי לקילוף וחמצון של הלכה. אחר.
קרני ה UV חודרות דרך הלכה ולאט לאט מפרקיות את הקשר בין שכבת הצבע ללכה. אחרי תקופה בה זה קורה שוב ושוב, הלכה מאבדת מהגמישות שלה ומתחילה להיסדק. קרני השמש חודרות בין הסדקים האלו בעוצמה חזקה יותר ומפרקות את הקשרים בין הלכה לבצע, כך שהלכה מתחילה ממש להתרומם.
פתרון ללכה מתקלפת
לצערנו הרב אין דרך לשחזר את שכבת הלכה המתקלפת. במידה והלכה התקלפה בצורה משמעותית הפתרון היחיד הוא לצבוע מחדש את הרכב כולו על מנת שהצבע והגימור יהיו בעלי מראה אחיד. צביעת הרכב בצורה איכותית ומקצועית כרוך בעלויות גבוהות. אך מומלץ מאוד לא לחכות ולהזניח את הבעיה מאחר והנזק רק יחך ויחמיר העלויות יהיו בהתאמה.
איך יודעים אם מדובר בהתחמצנות או קילוף?
הטיפול בשתי הבעיות האלו שונה לגמרי. בבעיה של התחמצנות כנראה שתוכלו לטפל בעצמכם, במידה ותפסתם את זה מוקדם.
התחמצנות – בדקו את צבע הרכב וחפשו סימנים של צבע עמום, דהוי או שונה ממה שאמור להיות. נסו לעבוד על האיזור הפגום עם חומרי פוליש. וודאו כי הפוליש אינו מכיל שעווה, מאחר והשוועה תעניק פתרון זמני קצר מאוד.
בזמן הפוליש בדקו את הספוג בו אתם משתמשים. במידה ונוצר עליה גוון אפרפר או צהבהב אלו חדשות מצויינות – סימן שמדובר בסימני חמצון. ניתן להמשיך לעבוד על הרכב כולו עם פוליש על מנת לתקן את הנזקים הקיימים. לאחר מכן מומלץ לצפות בכיסוי כמו ווקס או ננו על מנת להעניק הגנה איכותית לטווח ארוך מפני התחמצנות חוזרת.
קילוף – אם אתם רואים על הספוג צבע הדומה לצבע הרכב שלכם, כנראה שהלכה נפגעה. במקרה זה יש לקחת את הרכב לפחחות על מנת לבדוק את עומק הפגיעה בצבע ואת התיקון שיש לבצע.
הסרת לכה לרכב
כאשר קיימת פגיעה בשכבת הלכה ניתן להסיר את שכבת הלכה על ידי שיוף. באופן כללי תוכלו לבצע זאת בעצמכם על ידי תהליך פוליש ווקס, אך הסיכון לגרום לנזק לשכבת הצבע של הרכב היא גדולה מאוד. אנו ממליצים מאוד לבצע הסרת לכה ותיקונים אצל אנשי מקצוע מקצועיים ואיכותיים. במידה ותפגעו בשכבת הצבע עלויות התיקון העתידיות שצפויות לכם יהיו גבוהות בהרבה לעומת אם הייתם ניגשים לטפל בבעיות לכה בלבד.
במידה והחלטתם לבצע הסרת לכה לבד, זכרו: אל תשתמשו במדללי צבע! מדללי הצבע עלולים להסיר גם את שכבת הצבע הבסיסי של הרכב.