דיטיילינג לרכב שחור

Error: Contact form not found.

למרות הפופולריות של הצבע השחור לעיתים הצבע הזה בהחלט הופך את החיים שלנו לקשים יותר, מצד אחד הוא נראה בולט, רשמי ועוצמתי. מצד שני הוא דורש ניקיון ותשומת לב רבים יותר. בעיה זו מתעצמת כאשר מדובר ברכב שחור שיש להגן עליו מפני נזקי צבע וכתמי מערבולת למיניהם.

בניגוד למה שרבים חושבים אין מרכיב כלשהו בצבע שחור שהופך אותו לרגיש יותר לשריטות ומפגעים שונים, אלא שפשוט הצבע השחור מבליט אותם יותר מגוונים אחרים. במאמר הבא נסקור את הבעיות השכיחות ביותר מהן סובלים רכבים שחורים וכיצד תוכלו למנוע אותם

למה כדאי לעשות דיטיילינג לרכב שחור?

רוב בעלי הרכבים מייחסים לדיטיילינג טיפולי ווקס או יישום של חומרים אחרים שיגבירו את הברק של הרכב. למרות שזה בהחלט מוסיף ומגביר את המראה הנוצץ של הרכב זה לא תורם כלום להגנתה של שכבת הצבע. הדרך היחידה להעניק הגנה לצבע שחור מפני אותם נזקים מדוברים היא ליישם ציפוי הנועד לשמש כשכבת הגנה והוא נשמר לאורך זמן. 

צעדים בסיסיים בתהליך דיטיילינג לרכב שחור

שטיפה חיצונית – הצעד הראשון הוא שטיפה חיצונית של הרכב, הסרה של כל הלכלוך, אבק, שמן ומזהמים נוספים

הגנה חיצונית – יישום הגנה על שכבת הצבע החיצונית ועל חלקים נוספים הנמצאים באזור החיצוני של הרכב. ניתן לבצע זאת על ידי ציפוי ננו קרמי, ווקס ואוטמי צבע נוספים על החלקים הצבועים ועל שאר האזורים ברכב. 

ניקוי פנימי – דיטיילינג פנימי כולל הסרת לכלוך ומזהמים, שאיבה וניקיון של המושבים וכל חלקי הפלסטיקה והאלומיניום שבפנים הרכב.

דיטיילינג פנימי – השלב האחרון של הדיטיילינג הפנימי הוא יישום של חומרי הגנה למיניהם המיועדים למשטחים ספציפיים, חומרים אלו מגבירים את הברק ומעניקים הגנה מפני קרני ה UV.

איך עושים דיטיילינג לרכב שחור?

בחלק הבא נענה על כל השאלות כיצ בעצם לבצע טיפול דיטיילינג לרכב, מהם הצעדים שעליכם לעשות על מנת להפחית את מראה המערבולות, שריטות פוטנציאליות והרס של השכבה השקופה שעל פני שכבת הצבע.

הכלל הראשון בטיפול דיטיילינג הוא בשום אופן לא לקחת את הרכב לשטיפה אוטומטית או לשטיפה ידנית בלחץ המתבצעת עם מגבת רגילה. למרות שאלו צורות שטיפה נוחות וקלות הן גם בין הגורמים העיקריים להיווצרות שריטות וסימנים על הרכב. הקפידו על שטיפה ידנית עם חומרים מתאימים ומגבות מיקרופייבר איכותיות. 

טרום שטיפה

תהליך הטרום השטיפה הוא למעשה תהליך חשוב הנועד להסיר את כל המזהמים הנראים לעין ולאפשר ניקוי חלק ונוח עם החומרים הנדרשים.

השתמשו בצינור עם פיית ריסוס, בצעו שטיפה של לכלוך עם זרם המים תוכלו להשתמש גם בשמפו ייעודי לשטיפת רכבים. שטפו את הגלגלים והצמיגים של הרכב על מנת להסיר לכלוך וחלקיקים שונים שעלולים לפגוע בשכבת הצבע לאחר מכן. מומלץ להתחיל קודם כל בניקוי הגלגלים, מאחר ושאריות לכלוך יתעופפו וידבקו לאזורים אחרים ברכב או לשכבת הצבע הקרובה.

השתמשו בשני דליים

הקפידו להשתמש בדלי וספוג נפרדים עבור ניקיון הגלגלים כדי לא לשרוט את צבע הרכב עם חלקיקי לכלוך שעלולים להידבק לספוג בזמן השטיפה. בנוסף, שטיפה באופן זה תקל עליכם בשימוש בחומרי שטיפה ייעודיים לאזורים השונים. אל תשתמשו בנוזל כלים או חומרי ניקוי שאינם מיועדים לשטיפת רכבים.

ייבוש

תאמינו או לא קיימת שיטה נכונה לייבוש רכב לאחר שטיפה. תחילה הימנעו בשימוש במכונות אוויר דחוס או מייבשי שיער למינהם. מכונות האוויר מכילות שאריות שמן בתוך הצינור שעלולות ללכלך את הרכב הנקי והמצוחצח שלכם ואילו למייבשי שיער יש נטייה להשאיר כתמי מים על פני הרכב.

השתמשו במטליות מיקרופייבר, מומלץ להשתמש בכמה מטליות נקיות ויבשות על מנת לייבש את הרכב בצורה טובה. חשוב להקפיד על ייבוש וניגוב של כלל חלקי הרכב כמו חלונות, פנסים, דלתות וכו׳.

פוליש וציפוי הגנה לרכב

לאחר שסיימתם את כל השלבים הרכב שלכם מוכן לעבור טיפול פוליש וציפוי בשכבת הגנה. ציפוי ווקס יעשה את העבודה ויעניק הגנה למשך כמה חודשים. במידה ואתם רוצים הגנה לאורך זמן רב יותר תוכלו ליישם ציפוי קרמי או ציפוי אחר לרכב. מאחר ומדובר ברכב שחור ההמלצה הרווחת היא יישום של ציפוי קשיח המחזיק לאורך זמן.

בעיות צבע נפוצות ברכבים שחורים

למרות שהצבע השחור אינו שונה מכל צבע אחר, לגוון השחור קיימת נטייה להדגיש פגמים מהם סובלים כמעט כל הרכבים ביומיום. נזקי הצבע העיקריים הם:

שריטות

כיום תהליך הצביעה של רכבים שונה מבעבר. שכבת הצבע ושכבת ההגנה השקופה דקות באופן משמעותי ממה שהיו פעם. אך למרות הכל כאשר לא קיימת שכבת הגנה נוספת על הרכב כמו ווקס, ננו קרמי או ציפוי אחר כלשהו קיימת סבירות גבוהה להופעה של שריטות.

סימני מערבולת

כיום כאשר אנשים שוטפים את רכבם או מורחים אותו בווקס, ככל הנראה שהם יוצרים סימני מערבולת על פני הרכב. הצבע השחור מדגיש את אותם סימנים בעיקר כאשר קרני השמש פוגעות בשכבת הצבע, נבלעות בו וחושפות אותם לעיני כולם.  

דהייה של צבע

לבעיה זו קיים הסבר מדעי ברור. כפי שרובנו יודעים שחור אינו נחשב לצבע על פני ספקטרום הצבעים. שחור הוא הבליעה של ​​כל הצבעים. למעשה ניתן להגדיר את הגוון השחור כמראה הנחווה כאשר אין אור נראה לעין. 

הסיבה לדהיית הצבע היא חמצון, אשר מתרחש מתחת לציפוי השקוף של הצבע כאשר חום וחמצן נפגשים. מאחר ושחור נוטה לספוג את קרני ה UV נוצרת שחיקה מהירה יותר של הצבע לעומת גוונים אחרים. כאשר תהליך החמצון מהיר יותר, הדהייה מהירה יותר. זאת גם הסיבה לכך שפעמים רבות סדנאות רכב גובות מחיר גבוה יותר לטיפול דיטיילינג לרכבים שחורים.

כותב המאמר: אלמוג קינן

מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום הדיטיילינג לרכב. כחובב רכבים תמיד מעניין אותי ללמוד עוד על העולם המופלא של חידוש ושדרוג מראה הרכב. למידע נוסף היכנסו לעמוד האודות שלנו.

טיפולי רכב נוספים שיכולים לעניין אותך