בידוד אקוסטי לרכב

    להצעת מחיר השאירו פרטים או התקשרו:
    077-996-8600


    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    נהיגה ברכב יוצרת ויברציות רבות, אלא אם כן הרכב שלכם אטום ומרופד היטב תצטרכו לסבול רעש רב במהלך הנסיעה. אם אתם רוצים להצליח לשמוע מוסיקה או לנהל שיחה באוטו בלי הפרעות של רעשי רקע למיניהם ומבלי שישמעו אתכם כל הסובבים בחוץ. ישנם כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את האקוסטיקה ברכב שלכם. 

    3 רעשי הנסיעה הנפוצים ביותר הם:

    1. רעש הכביש
    2. רעש הרוח
    3. רעש המנוע של הרכב

    למה כדאי לבצע בידוד אקוסטי ברכב?

    מלבד העובדה כי נסיעה שקטה היא פשוט נעימה יותר ומאפשרת לנו להנות ממוסיקה, שיחת טלפון או שיחה עם יושבי הרכב ללא הפרעות וללא צורך להגביר את הטונים. נושא הבריאות משחק תפקיד חשוב אף יותר. באופן כללי כאשר אנו נמצאים תחת רעש רב לאורך זמן אנו עלולים לפגוע בשמיעה שלנו אך גם ביכולות הריכוז שלנו. נסיעות ארוכות בכבישים ועמידה בפקקים הם ככה מתישים ומעייפים, תוסיפו על זה את כל רעשי הסביבה החודרים פנימה ותקבלו אדם תשוש ועייף הסובל מכאבי ראש ואוזניים.

    באופן כללי ניתן לסווג את רמות הרעש לכמה דרגות:

    •  רעש מפריע – זהו רעש שעוצמתו גבוהה מ-60 דציבלים.
    • רעש הפוגע באיכות החיים-  זהו רעש שעוצמתו גבוהה מ-65 דציבלים.
    • רעש מזיק לשמיעה- זהו רעש הגבוה מ-70 דציבלים.
    • רעש בלתי נסבל עד לרמת כאב – רעש הגבוה מ 130 דציבלים.

    תנועה רכבים בכביש מהיר, שוות ערך לרעש של שואב אבק ועומדת על עוצמה של כ- 70 דציבלים, רחוב עירוני סואן ורעש משאיות עומדות על עוצמה של כ 90 דציבלים.

    התקנת משטחים מונעי רעש על רצפת הרכב

    רצפת הרכב שלכם היא החלק הגדול וקרוב ביותר שנמצא בצמוד לכביש ולגלגלי הרכב, הוויברציות מגיעות ישירות דרך הרצפה, דבר היכול להיות אחראי באופן ישיר על רמת הרעש ברכב בזמן נסיעה. הדרך הטובה ביותר למזער רעשי חוץ במצב זה הוא להניח משטחים סופגי רעש.

    בידוד בדלתות וחלונות הרכב

    ברכבים רבים הדלתות דקות מאוד וכמעט ללא בידוד הולם, לכן יצירת בידוד טוב לדלתות הרכב יכול להשפיע רבות על רמות הרעש החיצוני בתוך ברכב בזמן נסיעה. 

    בידוד חלונות הרכב הוא אחד הפתרונות האפקטיביים ביותר ליצירת בידוד אקוסטי טוב ואיכותי. אך לעיתים יש לבצע שינויים והתאמות שעלולים להסתכם בהוצאה כלכלית לא קטנה, כמו החלפת חלונות הרכב, התאמת מערכת החשמל וכו׳.

    החלפת צמיגים

    גם לצמיגי הרכב השפעה רבה על רמת הרעש, הגלגלים הם הדרך היחידה בה הרכב מחובר לכביש, כל ויברציה שתעבור מהכביש אל פנים הרכב בהכרח תעבור דרכם. כאשר אתם מחפשים צמיגים שיעזרו לכם להפחית את רעשי הכביש, ישנם כמה דגשים חשובים:

    פרופיל הצמיגים – צמיגים בעלי פרופיל נמוך הם הצמיגים הגרועים ביותר לשיכוך רעשים, הצמיגים הטובים ביותר יהיו אלו המגדילים את המרחק וכמות הגומי שבין הרכב שלכם לבין החלקים המתכתיים שבגלגל. לצערנו הרב הטרנדים והאופנה מכתיבה את הטון גם לגבי הבחירה בצמיגים, ורוב הנהגים מעדיפים צמיגים גדולים עם פרופיל גומי דק כהעדפה אסתטית, העדפה זו מגיעה לידי ביטוי גם ביבואני רכב רבים המוכרים רכבים חדשים עם צמיגים שאינם אופטימליים לאקוסטיקת הרכב.

    מומלץ מאוד לבדוק את פרופיל הצמיג המקסימלי הניתן לשימוש על פי הוראות יצרן הרכב ולבחור בו. כמו כן בחירה בצמיגים דקים יותר תפחית את שטח המגע עם הכביש ובכך תפחית את כמות הויברציות ברכב.

    צמיגים מותאמים לשימוש – חשוב לבחור בצמיגים בהתאם לשימוש שלכם. צמיגים המותאמים לשאת משקל כבד או לנסוע במהירויות גבוהות במיוחד הם קשים יותר ויהוו בידוד אקוסטי פחות טוב לעומת צמיגים רכים יותר. נהגים רבים בוחרים בצמיגים שאינם בהכרח תואמים את השימוש שלהם ברכב ובכך הם מונעים מעצמם בידוד אקוסטי ברכב.

    דירוג רעש בצמיגים – רוב הצמיגים כיום מגיעים עם דירוג רעש ישירות מהיצרן. הבדיקות נעשו על ידי גלגול הרכב עם מנוע כבוי במהירות של 50 קמ״ש תוך כדי הקלטה בעזרת מיקרופון, כך שהרעש היחיד שנמדד הוא רעש הצמיגים. לכן מומלץ מאוד לבדוק מהו דירוג הרעש של הצמיגים טרם קנייתם.

    בידוד רעש מנוע

    תחת מכסה המנוע יושב לו מנוע הרכב, והוא בהחלט יכול להיות אחד הגורמיים המשמעותיים ליצירת רעש פנימי חזק הפוגע באיכות הנסיעה שלכם. הסיבות לרעש מנוע חזק במיוחד יכולות להיות רבות, ייתכן ואתן רובן ניתן גם לתקן.

    אך באופן כללי ככל שהרכב ״מתבגר״ המנוע שלו ייצור רעש חזק יותר, גם ללא שום תקלה באופן הפעילות שלו. יישום של שכבת בידוד אקוסטית על מכסה המנוע היא משימה פשוטה למדיי והיא בהחלט תעזור לכם בספיגת הרעש והזעזועים המגיעים מהמנוע.

    כמה באמת בידוד אקוסטי עוזר?

    לא ניתן לבודד ולאטום לגמריי רעשי חוץ בצורה הרמטית לחלוטין, אך כדאי שתדעו עד כמה באמת ניתן לבודד את פנים הרכב ולמה לצפות, רק לאחר שיהיה ברשותכם את כל המידע תוכלו להחליט האם ההוצאה הכלכלית לשיפור אקוסטיקת הרכב אכן שווה את זה.

    באופן כללי התקנת בידוד אקוסטי בצורה מקצועית יכול להפחית את הרעש ברכב בממוצע בין 9-18 דציבלים. אומנם זה לא נשמע הרבה במיוחד, אך בפועל הפחתה של כ 10 דציבלים מהרעש היא הפחתה משמעותית מאוד של הרעש ברכב.

    בידוד תרמי לרכב

    בידוד תרמי פותר שתי בעיות עיקריות: ויסות האקלים בתוך הרכב ומניעת בעיות שונות הקשורות להתחממות המרחשת מתחת למכסה המנוע. באופן כללי בידוד תרמי הוא בידוד הנועד לשמור על טמפרטורות נעימות ברכב ולמנוע מחום לחדור לרכב בחודשי הקיץ הלוהטים או לצאת מתוך הרכב בחודשי החורף הקרים.

    בכך הבידוד מאפשר לנוסעים להיכנס לרכב נעים יותר גם לאחר שהרכב עמד שעות רבות בחוץ. כמו כן, ברוב המקרים בידוד תרמי מתפקד גם כמבודד אקוסטי, ולכן הוא מצליח למנוע כניסת רעשי חוץ ויברציות שונות שמשפרות את איכות הנסיעה ברכב באופן משמעותי.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום הדיטיילינג לרכב. כחובב רכבים תמיד מעניין אותי ללמוד עוד על העולם המופלא של חידוש ושדרוג מראה הרכב. למידע נוסף היכנסו לעמוד האודות שלנו.

    טיפולי רכב נוספים שיכולים לעניין אותך