האוטו הוא הפרטנר הנאמן בדרכים, אבל כמו שהוא מלווה אתכם במסירות כך הוא גם יכול יום אחד לאכזב. מכוניות מבוססות על חלקים מכאניים נעים שבאופן טבעי עשויים לסבול עם הזמן משחיקה, על אחת כמה וכמה אם אינכם מתוחזקים היטב או היו מעורבים בתאונה ולכן, יתכן שלב בו הרכב כבר יהיה בעייתי לנהיגה.
השאלה הנשאלת מה עושים עם רכב ותיק או שסובל מבעיות?
התשובה תלויה במצב הרכב וכדאי לעבור אבחון מקצועי במוסך או אצל חברה מקצועית המתמחה בתיקון רכבים, זאת על מנת להבין מה כדאי לעשות והאם להשקיע בתיקון או לא.
שיטות לתיקון ששווה להכיר
הבשורות המעודדות הן שכיום ישנן טכניקות ופתרונות מתקדמים שמאפשרים להאריך את תוחלת החיים של רכבים, כשכמובן מומלץ להקדים תרופה למכה ולהשקיע מבעוד מועד בציפויים שיוכלו לסייע בשמירה על האוטו ובעוד מעטפת ושכבת הגנה כמו גם בתיקונים יעילים דוגמת תיקון PDR שנחשב ידידותי לסביבה ופרודקטיבי.
כאמור ישנן פתרונות מתקדמים שיכולים להשיב את גוף האוטו למצבו המקורי בפחות זמן ובעלות מופחתת באופן משמעותי כולל תיקון של שקעים, מכות ונזקים שונים שספג הרכב וכך גם להעלות את ערכו וגם את תוחלת חייו על מנת לשקם אותו. השיטה הזו רלבנטית במקרים רבים כמו למשל, בעת תיקון של קמטים ושקעים וכל זה ללא צורך בתיקוני צבע.
מה עושים אם לא מתקנים את האוטו?
יש לבצע הערכה מקצועית יסודית ולקבל הצעת מחיר כמו גם חוות דעת של המומחים בתחום ולפי זה להחליט מה לעשות עם הרכב. אם האוטו אינו בר תיקון או שהתיקונים עשויים לעלות מחיר יקר מדי ולא משתלם לבצעם היות והרכב לקראת סוף חייו או מצבו רעוע מדי, אפשר לבחור באופציה של פרידה מהרכב.
במקרה זה ניתן למכור את הרכב אך מכירת הרכב עשויה להיות מורכבת ומסובכת למדי כאשר מדובר באוטו ישן . עליכם להציג את האוטו, לנהל מו"מ קשוח שלא תמיד משתלם בקבלת העלות עבור האוטו.
שיטת הפירוק שאולי עוד לא הכרתם
רבים בוחרים בשנים האחרונות באופציה שהיא גם ידידותית לסביבה וגם משתלמת – שליחת רכבים לפירוק. מדובר בחברות או במגרשים שמבצעים תהליך גריטה לרכב ומשלמים עבורו.
הכוונה היא להוצאת חלקי חילוף חיוניים מתוך האוטו, כאלה שיכולים לשרת גם רכבים אחרים ושותלים אותם בתהליך טכני שדורש דיוק ומיומנויות במכוניות אחרות.
תהליך זה דומה אצל רבים לסוג של השתלת איברים, כי איבר אחד שכבר לא משמש בן אדם איקס משמש בן אדם אחר וכך גם בעולם הרכב: אשר מחלצים חלקים ממכונית אחת לטובת השנייה.
התהליך לא רק שחוסך עלויות הוא גם ידידותי לסביבה כי הוא חוסך ייצור שעשוי לזהם של חלקים שונים ומאפשר גם לבעלי מכוניות שהמכונית שלהם עוד שימושית לקבל חלקי חילוף שלעיתים קשה למצוא או יקר להשיג – בעלות אטרקטיבית ובזמינות גבוהה.
מינימום מאמץ – תגמול הוגן
ניתן לקבל תמורה הוגנת בעד שליחת המכונית לפירוק כאשר אפשר לבצע סקר שוק מקדים ולהשוות הצעות מחיר.
אין מחירון מוסכם אלא אפשר לקבל הצעות שמבוססות על פי מצב האוטו, ההיסטוריה שלו, סוג האוטו, דגם, שנת ייצור וכדאי לבדוק גם כיצד מקבלים את התגמול כאשר יש חברות שמוכנות לשלם בכל דרך שתבחרו בה – מזומן, זיכוי באשראי, העברה בנקאית, צ'ק ובנוסף, יש גם כאלה שמציעים שירותי גרירה מכל חלקי הארץ בכל עת, כי מדובר לעיתים במכוניות שמאתגר ואף מסוכן להסיע עד למגרש הגריטה.