חידוש צבע לרכב

Error: Contact form not found.

כמה סיבות עיקריות לכך שכדאי לכם לשמור על מראה הרכב מבריק וחדש, וזה לא בהכרח למטרות יוהרה, אלא בעיקר מתוך מטרה לשמור על ערך הרכב גבוה ככל האפשר. מאחר ורכישת רכב היא הוצאה כלכלית משמעותית מאוד בחיינו, זה רק הגיוני לשמא אותו במצב הטוב ביותר שניתן. רכב שנראה במצב חדש הרבה יותר קל למכור לעומת רכב דהוי עם קילופי צבע. בנוסף רכב מרשים ומבריק תורם גם לסטטוס החברתי שלנו לא פחות.

חידוש צבע הרכב

אחת מהדרכים לשמר את מראה הרכב חדש ומבריק הוא לשמור על שכבת הצבע המקורית שלו רעננה, בוהקת ונוצצת ככל הניתן. למרות זאת בעלי רכבים רבים אינם מקדישים את תשומת הלב הדרושה על מנת לשמור על צבע הרכב.

כתוצאה מכך צבע הרכב הופך לדהוי יותר ויותר עם הזמן. לבסוף חמצון הצבע יכול להיות כל כך משמעותי שלא תהיה ברירה אחרת אלא לצבוע אותו מחדש על מנת להחזיר לו את הברק ואת החיות שאבדו. במידה והחלטתם כי אתם זקוקים לחידוש צבע לרכב שלכם, תחילה כדאי שתדעו כמה דברים אודות צבע לרכב קודם

סוגי צבע לרכב

בעבר, יצרני מכוניות יישמו עבודת צבע חד שלבית לרכב שלהם, שכבת צבע זו הייתה דקה, שבירה ונטה להתחמצנות. לאחר מכן, במהלך השנים היצרניות החלו ליישם צביעה דו שלבית לרכבים, תחילה הם יישמו שכבת בסיס ולאחר מכן את שכבת הצבע.

צביעה דו שלבית הייתה עמידה יותר באופן משמעותי אך למרות זאת, ללא תחזוקה קבועה היא התקלפה ונהרסה במהלך השנים. במידה ואינכם נוהגים על רכב ישן מאוד, ככל הנראה שכבת הצבע שנמצאת על רכבכם בוצעה בצביעה דו שלבית.

למה שכבת הצבע נהרסת?

לאחר ההשקעה הכלכלית הגבוה ברכב, לא פלא שרבים מצפים כי רכבם ישאר במצב חדש ושמור לאורך שנים רבות, אך למרות ציפייה זו יש לקחת בחשבון נזקים סביבתיים הנגרמים לרכב ללא כל שליטה מצידנו, נזקים כמו חום כבד וקרינת UV אשר חודרת את שכבת הצבע והורסת אותה.

בכל פעם שהרכב שלכם חונה בחוץ תחת השמש הקופחת, שכבת הצבע ברכב מייצרת תגובה כימית, בנוסף לקח לכלוך, אבק וזיהומים סביבתיים נוספים גורמים לנזקים לטווח הארוך עבור שכבת הצבע.

עם הזמן הצבע דוהה, ללא תחזוקה הולמת הוא מגיע לנקודת הרס מתקדמת הנקראת התחמצנות- מצב זה בא לידי ביטוי בכתמים לבנים ומכוערים שמופיעים על פני הרכב. 

במידה ואתם מעוניינים למנוע את הנזקים האלו לרכב, מומלץ מאוד לשקול ציפוי לרכב. בעיקר לרכבים החונים שעות מרובות בחוץ במהלך היום. חלק מהאנשים בוחרים להשתמש בכיסוי בד על מנת לשמור על רכב מחום השמש ומלכלוך נוסף שעלול להידבק.

אך כמובן כל הפתרונות האלה ואחרים נועדו על מנת לשמור ולתחזק את שכבת הצבע הקיימת, אבל מה קורה במצב בו הצבע כבר החל לדהות? האם מאוחר מדיי עבורכם להציל אותו מפני דהייה והתחמצנות עתידית?

מה לעשות כאשר שכבת הצבע נפגעת?

רחצו את הרכב – השלב הראשון הוא להעניק לשכבת הרכב החיצונית שטיפה נאותה. עליכם להיפטר מכל שאריות הלכלוך למיניהם שנדבקים לרכב שלכם, בנוסף לשאריות הלכלוך והאבק יש לוודא הסרה של שמנים, שרף, שאריות חרקים, טביעות אצבעות וכו׳.

חלק מהמזהמים לעיתים אף לא נראים לעין, אך הם בהחלט נמצאים על הרכב ועלולים לפגוע מאוד בתהליך חידוש הצבע. לצורך כך תוכלו להשתמש בסבון כלים או בכל סבון אחר שיצליח לעמוד במשימה. ההמלצה הרווחת היא לשטוף את הרכב פעמיים על מנת לוודא הסרה מלאה של כלל הלכלוך טרם חידוש שכבת הצבע.

בכדי לוודא כי הצלחתם להסיר את כלל המזהמים תוכלו להשתמש בשיטה פשוטה: הכניסו את ידכם לתוך שקית סנדוויץ פשוטה ולאחר מכן העבירו את ידכם על פני הרכב. השקית תגביר את הרגישות שלכם ביד ותעזור לכם לגלות מזהמים ולכלוך קטן שאינו נראה בקלות לעין. כך תוכלו לחזור על פעולת הניקוי באזורים מסוימים במידת הצורך.

בחינת הנזקים – כעת יש לבחון את הרכב היטב ולחפש נזקי צבע ושריטות. במידה ומדובר בשריטות קלות הנמצאות רק על פני שכבת ההגנה השקופה, תוכלו לתקן זאת בקלות על ידי שפשוף של תמיסה ייעודית שניתן לרכוש בכל סדנת רכבים. 

פוליש והכנת הרכב – כדי להיפטר מכל השריטות והפגמים הקלים תצטרכו לעשות פוליש לרכב. את הפוליש ניתן לרכוש באופן עצמאי ולעשות בעצמכם או לחלופין להגיע לסדנת רכב מקצועית ולתת לאנשי מקצוע מיומנים לעשות זאת עבורכם. התוצאה המתקבלת בעזרת החומרים החזקים והניסיון של אנשי מקצוע בהחלט שווים את עלויות הפוליש המקצועי. לאחר מכן יש לבצע ווקס לרכב על מנת לאטום את שכבת הצבע המתוקנת ולהעניק שכבת הגנה וברק מרשים לרכב.

צביעת רכב – לעיתים הפוליש אינו מספיק על מנת לתקן את נזקי הצבע ויש לבצע תיקוני צבע על ידי שימוש בטכנולוגיות אחרות כמו אקדחי ריסוס. במצבים אלו מתבצעת צביעה מחדש של אזורים שונים ברכב. בתיקוני צבע יש חשיבות רבה למיומנות מקצועית הבאה לידי ביטוי בבחירת הגוון המדויק, עבודה מדויקת ונכונה ומניעה של היווצרות קורוזיה מתחת לשכבת הצבע החדשה. לרוב בעלי הסדנאות ובעלי הרכבים ינסו להימנע ככל הניתן מפתרון זה, מאחר וצביעה מחודשת מורידה משמעותית מערכו של הרכב, בעיקר כאשר מדובר בעבודה מרושלת הנראת לעין.

איטום צבע ויישום שכבת הגנה – כעת הרכב נראה חדש ונוצץ, אך חשוב לשמור עליו במצב זה לאורך זמן, ווקס בהחלט משמש כשכבת הגנה טובה לצבע למשך מספר חודשים, לאחר מכן יש לבצע חידוש שלו לפחות פעמיים בשנה. אפשרויות אחרות הקיימות בשוק מסוגלות לתת פתרון ארוך טווח ללא צורך בתחזוקה מיוחדת או חזרה על הפעולה. תוכלו לבדוק בסדנאות הרכב מגוון רחב של פתרונות הגנה המוצעות לרכב בהתאם לתקציב ולשימוש שלכם.

תחזוקת רכב אכן דורשת זמן והוצאות כספיות. הפתרון הטוב ביותר עבור נהגים שאינם מעוניינים להשקיע מזמנם או שאינם חובבי התעסקות פיזית ברכב היא לפנות לסדנאות רכב מקצועיות. פעמים רבות בסדנאות אלו ניתן למצוא חומרים תעשייתים איכותיים אשר לא ניתן לרכוש בעצמאי מאחר ונדרשת רמת מיומנות ובטיחות גבוהה כדי ליישם אותם. חשוב לזכור כי אופן ורמת התחזוקה שלכם משפיעים ישירות על ערכו של הרכב ובהחלט יכולה להשתלם לכם בעתיד כאשר תרצו למכור את הרכב ולהשתדרג.

כותב המאמר: אלמוג קינן

מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום הדיטיילינג לרכב. כחובב רכבים תמיד מעניין אותי ללמוד עוד על העולם המופלא של חידוש ושדרוג מראה הרכב. למידע נוסף היכנסו לעמוד האודות שלנו.

טיפולי רכב נוספים שיכולים לעניין אותך